Aktywa w przedsiębiorstwie

Aktywa definiowane są w ustawie o rachunkowości jako kontrolowane przez przedsiębiorstwo zasoby majątkowe o wiarygodnie określonej wartości, uzyskane w wyniku przeszłych zdarzeń, które w przyszłości spowodują wpływ do jednostki korzyści ekonomicznych. Aktywa nazywane są majątkiem przedsiębiorstwa. Dzielimy je na aktywa trwałe oraz aktywa obrotowe.

Aktywami trwałymi są:

  • wartości niematerialne i prawne,
  • rzeczowe aktywa trwałe,
  • należności długoterminowe,
  • inwestycje długoterminowe,
  • długoterminowe rozliczenia międzyokresowe.
  • Aktywami obrotowymi są:

  • zapasy,
  • należności krótkoterminowe,
  • inwestycje krótkoterminowe,
  • krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe.
  • Przeczytaj o wymaganiach podczas rejestracji spółki z o.o.!